پنجشنبه, 13 اردیبهشت, 1403

Search
Close this search box.

شیائومی از گوشی تاشوی میکس فولد ۲ رونمایی می‌کند

شیائومی سه روز دیگر از گوشی تاشوی میکس فولد ۲ رونمایی می‌کند

شیائومی در حال حاضر سومین شرکت بزرگ فعال در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند به حساب می‌آید و عملکرد بسیار خوبی هم در این زمینه دارد. به لطف شرکت‌هایی نظیر ردمی و پوکو به عنوان زیرمجموعه‌های قدرتمند این شرکت، شیائومی توانسته با عرضه‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت با قابلیت‌های خوب در سراسر جهان، به برندی بسیار محبوب تبدیل شود.

با بزرگ‌تر شدن شیائومی، جاه‌طلبی‌های شرکت چینی هم بیشتر و بیشتر شد تا اینکه دو سال بعد از اینکه سامسونگ از نخستین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد، شیائومی هم می میکس فولد را معرفی و راهی بازار کرد. این گوشی به عنوان نخستین گوشی تاشوی شیائومی، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و خیلی مشکل خاصی نداشت. حالا بعد از نخستین تجربه‌ی موفق، شرکت قصد دارد از دومین مدل این محصول با نام میکس فولد ۲ رونمایی کند.

طبق اطلاعاتی که امروز، یکی از معروف‌ترین و موثق‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe منتشر کرد، ظاهرا شیائومی می‌خواهد میکس فولد ۲ را سه روز دیگر، یعنی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت رونمایی کند. این رونمایی زودهنگام به خودی خود تعجب‌برانگیز نیست اما اگر بگوییم فقط یک روز بعد از اینکه سامسونگ از گوشی‌های تاشوی خود رونمایی کرد، شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، قطعا متعجب می‌شوید.

لی جون، مدیرعامل شیائومی در رابطه با این موضوع گفت که سومین سخنرانی سالانه‌ی خود را در تاریخ ۱۱ آگوست برگزار خواهد کرد. او در این باره گفت: «می‌خواهم راجع به چیزی کاملا متفاوت صحبت کنم؛ اینکه همه با مشکلات و شکست‌هایی در مسیر رشد کردن مواجه می‌شوند، من چطور از مشکلات زندگی خارج شدم و چه تجربیاتی در این مسیر کسب کردم».

اگرچه درون این حرف‌ها هیچ اشاره‌ای به گوشی تاشو نمی‌شود اما هم Ice Universe و هم افشاگر معروف دیگر یعنی Digital Chat Station معتقد هستند در پستی که مدیر محصولات شیائومی منتشر کرد، اسکرین‌شاتی از گوشی میکس فولد ۲ دیده می‌شود که این، به شایعه‌ی عرضه‌ی این محصول در ۱۱ آگوست دامن می‌زند.

در رابطه با میکس فولد ۲ تاکنون اطلاعات زیادی منتشر شده که از جمله این موارد می‌توان به نمایشگری ۱۲۰ هرتزی برای هر دو پنل اشاره کرد. سازنده‌ی هر دو پنل هم سامسونگ خواهد بود با این تفاوت که نمایشگر ثانویه با فناوری E5 و نمایشگر تاشو هم با فناوری Eco OLED این شرکت تولید خواهد شد. در مقایسه با نمایشگرهای دیگر، Eco OLED حدودا ۲۵٪ مصرف انرژی کمتر و ۳۳٪ کیفیت بیشتری در عبور نور خواهد داشت. دقیقا از همین نمایشگر در گلکسی زد فولد ۳ استفاده شده که عملکرد آن هم واقعا خوب است.

Digital Chat Station در ادامه‌ی صحبت‌های خود در رابطه با این گوشی به این موضوع نیز اشاره داشت که نمایشگر ثانویه‌ی آن، وضوح ۱۰۸۰ × ۲۵۲۰ و نسبت تصویر ۲۱:۹ خواهد داشت. میکس فولد به عنوان نخستین گوشی تاشوی شیائومی از نمایشگری با نسبت ۲۱:۷ بهره می‌برد که خیلی جالب نبود. نمایشگر تاشو هم به احتمال بسیار فراوان، نسبت تصویر ۱۰٫۳:۹ را ارائه خواهد داد و نه ۴:۳ که در نسل قبل شاهد بودیم. متأسفانه از اندازهی نمایشگر این گوشی هیچ اطلاعی نداریم اما بعید است تفاوت زیادی با نسل قبل داشته باشد (۸٫۰۱ اینچ نمایشگر تاشو و ۶٫۵۲ اینچ نمایشگر ثانویه).

از جمله سایر قابلیت‌های این محصول می‌توان به تجهیز آن به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود شارژری که برای این گوشی در نظر گرفته شده ۵۶ واتی است، مشابه همان شارژری که برای مدل نخست در نظر گرفته شده بود.

به احتمال زیاد، شیائومی میکس فولد ۲ قرار نیست تنها گوشی باشد که در رویداد پیش رو رونمایی خواهد شد، بلکه به احتمال زیاد شاهد رونمایی از محصولات دیگری هم خواهیم بود که یکی از آن‌ها ردمی K50S پرو است؛ محصولی که گفته می‌شود قرار است نخستین گوشی شیائومی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی باشد. حال باید دید تا سه روز دیگر چه خبرهای بیشتری در رابطه با این گوشی‌ها منتشر می‌شود چون هنوز هم همه چیز در حد یک شایعه‌ی بسیار محتمل است.

اشتراک گذاری:

مطالب بیشتر

سلام دنیا!

به وردپرس خوش آمدید. این اولین نوشتهٔ شماست. این را ویرایش یا حذف کنید، سپس نوشتن را شروع نمایید!